Co wspólnego ma Netflix z Żabką?
W czerwcu biblioteka platformy została uzupełniona o nowy polski serial z Małgorzatą Kożuchowską w roli głównej. „Aniela” opowiada historię kobiety, która niespodziewanie zostaje bez pieniędzy i spada na sam dół drabiny społecznej. W produkcji Pawła Demirskiego jest też postać Oliwki (Monika Frajczyk) – kasjerki osiedlowego sklepiku, która marzy o karierze influencerki i w pracy nagrywa filmiki, które później publikuje w sieci. Taka kreacja nie spodobała się Violi, tworzącej w internecie profil Frogszoposting – uważa ona, że reżyser bez zgody wykorzystał jej wizerunek.
Dziewczyna sama związana była z siecią sklepów Żabka, a na Instagramie tworzyła nawiązujące do tego memy. W 2021 roku w mediach pojawiła się nowa kampania sklepu, która bardzo mocno przypominała content tworzony przez Violę – po nagłośnieniu sprawy sieć, a także agencja Cukier odpowiedzialna za pomysł, przeprosiła influencerkę.
„Połączyły mi się kropki”
W sieci twórczyni Frogszoposting odniosła się do bohaterki serialu „Aniela”:
Słuchajcie, byłam przekonana, że ostatnia drama z moim udziałem była wystarczającym przykładem i nauczką jeśli chodzi o kwestie etyczne przy prawach własności intelektualnej. (...). Nie mieści mi się to w głowie. Wiecie, zabieranie moich pomysłów było tak szeroko potępione w mediach. Ktoś teraz poszedł dalej — oprócz mojego pomysłu wziął właściwie treść mnie, cały mój pomysł na mnie samą, łącznie z odrostami na różowych włosach
Jak się okazuje, reżyser kilka lat temu rozmawiał z Violą o stworzeniu produkcji, w której jedna z bohaterek będzie inspirowana jej postacią. Finalnie nie została podpisana żadna umowa, a sam pomysł oceniony został jako: „raczej to nie przejdzie”. Ostatecznie kontakt się urwał, a o całej sytuacji zapomniano. Aż do teraz.
Na portalu zrzutka.pl utworzona została zbiórka pieniędzy na prawnika dla influencerki.
Netflix nie odniósł się jeszcze do tematu.