Bank pilnie zaapelował do Polaków. Jest zagrożenie

Bank Millenium skierował specjalny komunikat do swoich klientów. W aplikacji pojawiło się nowe powiadomienie, w którym poinformowano o potencjalnym zagrożeniu. Poproszono o zachowanie szczególnej ostrożności.
Bank pilnie zaapelował do Polaków. Jest zagrożenie, fot. Shutterstock

Bank Millenium ostrzega klientów

Bank Millenium wysłał do swoich klientów specjalne powiadomienie. Komunikat jest odpowiedzią na wzrastającą ostatnio liczbę zgłoszeń przypadków, kiedy oszuści próbowali wyłudzić dane, podając się za pracowników banku. Ostrzeżenie dotyczy sytuacji, kiedy ktoś chce pozyskać informacje osobowe, hasła, namawia do instalacji oprogramowania lub nakłania do wypłacenia gotówki w określonym bankomacie lub placówce. Takie zachowania powinny wzbudzić naszą czujność, nawet gdy osoba w słuchawce przekonuje, że pracuje dla banku.

Jak rozpoznać oszusta? Millenium odpowiada

Bank Millenium wprowadził specjalne zabezpieczenia, które pozwolą szybko sprawdzić, czy właśnie ktoś próbuje nas oszukać:

Gdy dzwoni do Ciebie nasz pracownik, wyśle Ci w aplikacji banku powiadomienie, w którym sprawdzisz jego dane  jednocześnie potwierdzisz swoją tożsamość bez podawania wrażliwych informacji.

Jednocześnie bank przypomniał o środkach ostrożności zwiększających poziom bezpieczeństwa:

  • Wspomniane powiadomienia pojawią się tylko w aplikacji banku. Pracownik nigdy zażąda pobrania innego oprogramowania, ani nie wyśle podejrzanych linków,
  • Pracownik nigdy nie pyta o hasła do logowania, dane karty czy kody BLIK,
  • Pracownik banku nigdy nie wyda polecenia wypłacenia gotówki lub przelania jej na nieznane konto.
Czytaj dalej: