Zaskakujące przetasowania wśród liderów oglądalności. Poznaliśmy wyniki
Majowe podsumowanie oglądalności telewizyjnej w Polsce przynosi kilka zaskakujących zmian na podium. Dane zebrane przez Nielsen Media pokazują, że w grupie widzów powyżej 4. roku życia niekwestionowanym liderem pozostaje TVP1, która zanotowała wzrost udziału w rynku z 7,03 proc. w maju poprzedniego roku do 7,55 proc. w tym roku. To solidne potwierdzenie, że publiczna telewizja wciąż cieszy się dużym zaufaniem zarówno wśród tych najmłodszych i tych starszych widzów. Jednak prawdziwą niespodzianką jest awans TV Republika na drugą pozycję w grupie ogólnej z udziałem na poziomie 6,91 proc., co stanowi imponujący wzrost z 2,97 proc. rok wcześniej. Taki skok w oglądalności świadczy o dynamicznym rozwoju stacji i zwiększającym się zainteresowaniu jej ofertą programową.
TVN niezmiennie liderem w grupie komercyjnej
W grupie komercyjnej 16-59 lat liderem pozostaje TVN, mimo nieznacznego spadku udziału z 7,46 proc. do 7,09 proc. Stacja ta utrzymuje swoją pozycję dzięki atrakcyjnej ofercie programowej skierowanej do młodszych widzów poszukujących rozrywki i informacji. Sam Polsat, który ustąpił miejsca Republice, nie radził sobie najgorzej, bowiem zwiększył swój udział z 6,81 proc. do 6,88 proc., co świadczy o stabilnej pozycji tej stacji na rynku.
Źródło: Press